Assens Kommune modtager kun elektroniske fakturaer. Her finder du en liste over samtlige EAN-numre i Assens Kommune, som du skal benytte i forbindelse med fremsendelse af en faktura.
EAN-nummeret er et nummer der angiver hvem der skal betale fakturaen i Assens Kommune.
Hvis du ikke har et system, som kan fremsende elektroniske fakturaer, kan du gratis benytte fakturablanketten på virk.dk, som er meget nem at anvende.
Du finder fakturablanketten på forsiden på virk.dk. Her skal du indtaste modtagerens EAN-nummer og din e-mail-adresse. Derefter indtaster du fakturaoplysningerne. Så snart du klikker "Send faktura", sendes fakturaen direkte til modtagerens økonomisystem. Kort tid efter får du en kvittering pr. e-mail.
Du skal være opmærksom på, at fakturaen indeholder tilstrækkelige oplysninger, ellers kan betalingen blive forsinket.
Fakturaen skal ifølge lovgivningen indeholde følgende oplysninger:
Sælgers navn og adresse
Købers navn og adresse
Fakturadato
Fakturanummer
Sælgers CVR-nummer eller SE-nummer
Leveringsdato eller den periode der betales for.
Betalingsdato
Specificering af produkter som der betales for i perioden (varebeskrivelse) samt antal heraf
Momsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis de ikke er indregnet i prisen pr. enhed
Gældende momssats
Det momsbeløb, der skal betales
Fakturatotal
Derudover kommer de særlige oplysninger, som skal på fakturaer til det offentlige:
Referenceperson/rekvirent og eventuelt ordrenummer
OBS! Når du sender en mail til os, bliver du bedt om at bruge din MitID. På den måde bliver mailen sikker, og du kan skrive dine personlige oplysninger som fx dit CPR-nummer.